StejnÄ› jako vÅ¡echny ostatnà budovy, i obchody majà okna. A nenà divu, koneckonců je to u vÄ›tÅ¡iny staveb zákonem daný požadavek. AvÅ¡ak na rozdÃl od domácnostà jsou tato v naprosté vÄ›tÅ¡inÄ› pÅ™Ãpadů neustále zakrytá.
K tomuto úÄelu se obvykle použÃvajà speciálnà rolety noc a den, které dokážou blokovat jak pohled dovnitÅ™ zvenÄÃ, tak i svÄ›tlo pronikajÃcà oknem zvenku dovnitÅ™.
SamozÅ™ejmÄ›, na prvnà pohled se to může zdát hloupé. Znamená to totiž, že zde bude muset být po celou otvÃracà dobu rozsvÃceno, a to dostateÄnÄ› silnÄ›. TÃm se zvyÅ¡ujà náklady na elektÅ™inu, které mohou u velkých obchodů dosáhnout velkých Äástek.
JistÄ›, můžeme namÃtnout, že u prodejen s velkou plochou by okna na dostateÄné osvÄ›tlenà stejnÄ› nestaÄila. Je vÅ¡ak nutné si uvÄ›domit, že naprostá vÄ›tÅ¡ina tÄ›chto budov je pÅ™ÃzemnÃch. Nenà tedy problém nainstalovat stÅ™eÅ¡nà okna, která budou propouÅ¡tÄ›t svÄ›tla dostatek. OvÅ¡em tak tomu nenÃ. ProÄ?
Jednoduchá odpovÄ›Ä znÃ, že je za tÃm snaha vydÄ›lat co nejvÃce penÄ›z. A nenà divu, pÅ™eci jen, to je hlavnà cÃl každého obchodu i každé firmy. A snažà se jej dosáhnout za pomoci vÅ¡ech zákonných (a leckdy i nezákonných) praktik. A toto je jedna z nich.
CÃlem zde nenà nic jiného, než omámit naÅ¡e vnÃmánà Äasu. Je totiž nutné zákaznÃka na prodejnÄ› zdržet co nejdéle. A když budeme mÃt konstantnà osvÄ›tlenÃ, nebudeme vnÃmat, jaká doba uplynula. StaÄà si jen uvÄ›domit, kolikrát jste byli pÅ™ekvapeni, jak dlouho jste v daném obchodÄ› byli. A to je právÄ› to, o co firmám jde.
Je totiž fakt, že když procházenÃm regálů strávÃte delÅ¡Ã dobu, pak toho také vÃce nakoupÃte. TÃm zvýšÃte dané prodejnÄ› zisk. A jistÄ›, nebude to fungovat na každého, a Äasto se nebude jednat o velké navýšenÃ, avÅ¡ak když si vezmeme, kolik zákaznÃků dennÄ› tyto velké prodejny majÃ, pak je jasné, že se Äástka nasÄÃtá. A to je to hlavnÃ. Koneckonců, jen tak může daná firma na trhu uspÄ›t.