Přemýšleli jste někdy nad tím, proč jsou vaše webové stránky ve vyhledávačích na nějaké pozici a jiné, které vám osobně třeba přijdou na první pohled méně líbivé, jsou ještě o něco výš? Je to tím, že roboti vyhledávačů porovnávají mnoho komplexních kritérií, než stránky seřadí do konečného pořadí a mít jen na první pohled líbivé stránky proto nestačí.
Vaše webové stránky, pokud mají být úspěšné, musí být nejen zajímavé pro uživatele, ale zároveň musí být vhodně optimalizované pro vyhledávače.
Stejně tak jako samotný uživatel, tak i vyhledávač dokáže v dnešní době sledovat kvalitu textu, jeho strukturu, přehlednost. Je toho mnoho, co vyhledávače hodnotí a nejvíce využívaný vyhledávač Google dokonce algoritmus hodnocení webových stránek tají. Nicméně i tak lze z mnoha znaků usuzovat na to, co v jeho hodnocení hraje významnou roli.
K těm nejdůležitějším faktorům, které při seo optimalizaci nelze pominout, patří volba vhodných klíčových slov. To jsou ta slova, které uživatelé nejčastěji zadávají do vyhledávačů, když hledají nějaké zboží či služby. Pokud se chcete ve vyhledávačích umísťovat co nejvýše, pak musíte zvolit ta pravá relevantní klíčová slova a své webové stránky pro ně vhodně upravit.
Tím to ovšem celé teprve začíná, protože poté zpravidla následuje důkladná seo analýza vašich webových stránek, a jejím výsledkem jsou úpravy, které vás přiblíží k vytouženým pozicím. Nicméně je potřeba uvést, že optimalizace pro vyhledávače je práce, která vlastně nikdy nekončí. Tím spíše, pokud jde například o linkbuilding neboli budování zpětných odkazů . V praxi to znamená, že vyhledávače více oceňují ty webové stránky, na které odkazují i jiné, kvalitní weby, ideálně tematické.
Jak je tedy vidět, práce na optimalizaci nikdy nekončí, ale když se dělá dobře, tak přináší kvalitní ovoce.